Avtor Sporočilo

<  Sam svoj mojster  ~  Vgradnja luči v predelu za noge (footwell) - Octavia 3

OdgovorObjavljeno: To okt 27, 2015 11:29 pm
Škoda majstrPrispevkov: 138Pridružen: So jul 25, 2009 8:12 am
Zdravo!

Projekt vgradnje luči v predelu za noge (footwell) za mojo Octavio 3 je uspešno končan. V nadaljevanju kratek prispevek - opis posega, v upanju da bo nekoč nekomu tole koristilo. Pri delu sem se največ zanašal na info iz opisa posega na Briskodi.

Oprema, ki jo potrebujemo:

Pozor, poseg zahteva fizični vklop luči na BCM, torej glavni krmilnik za elektroniko v avtomobilu. zato vse počnete na lastno odgovornost!

1. Priprava na delo - snemanje plastike, odpiranje prostora

Pred začetkom del najprej izklopimo napajanje avtomobila (varnostni ukrep), torej z akumulatorja snamemo pozitivni kontakt oz. "+" rdečo žico!

Kot prvo si naredimo prostor za delo in dostop do modula BCM. BCM se nahaja pod armaturo, skrajno na levi strani (torej levo med volanom in voznikovimi vrati). Sneti je potrebno ploščo na levem boku armature (med armaturo in vrati) in pa predal levo pod volanom. Ploščo na boku armature snamemo tako, da jo potegnemo proti sebi in zatiči bodo en za drugim popustili. Lahko si pomagamo s kakšnim plastičnim vzvodom, ki ga porinemo med ploščo in armaturo in naredimo prostor zato, da jo lahko zagrabimo za rob in nadaljujemo z rokami.
Slika

Ploščo pod voznikovim predalom jaz nisem snemal, bi si pa verjetno prihranil kakšno prasko na roki, če bi snel tudi to. Predal pod volanom snamemo tako, da najprej s plastičnim orodjem (da ne poškodujemo/opraskamo plastike) "odpnemo" predal v zgornjem delu, nato ga enostavno potegnemo proti sebi, da se sprosti še na tečajih.
Slika

V naslednjem koraku sledi zahtevnejši del - snemanje bočne plastike pod voznikovimi vrati. Korak je zahtevnejši zato, ker moramo najprej sneti ročico za odpiranje pokrova motorja. To storimo tako, da ročico potegnemo v položaj za odpiranje, nato pa s pomočjo izvijača s hrbtne strani ročice (v zgornjem delu, pri osi) ven odpnemo "U" varnostni vzvod. Nato bi ročica z nekoliko sile morama popustiti in se sneti z vzvoda. Priporočam previdnost, jaz sem jo snel na silo in "U" vzvod polomil (sem se žrtvoval za vas :)) ker nisem vedel kako je zapeta. Na spodnji sliki je vidna ročica s hrbtne strani, z delno izvlečenim "U" varovalom.
Slika

Ko je ročica sneta, odvijemo je vijak levo od ročice in se plastiko sname z uporabo sile, pač je zapeta s klasičnimi VW zatiči. Ko jo snemate, silo potega čim bolj razporedite na površino plastikle, da je nebi kje polomili.
Slika

Nato sledi demontaža bočne plošče armature na sovoznikovi strani (med armaturo in vrati) in predala na sovoznikovi strani. Pri snemanju predala pazimo, da najprej odpnemo vodilo, ki skrbi za mehko odpiranje predala. Vodilo se nahaja na desni strani predala. Snamemo ga tako, da skozi režo odprte bočne plošče armature, s pomočjo izvijača, vodilo potisnemo navzgor in ga tako snamemo z utora. Za orientacijo - na spodnji sliki je vodilo za mehko odpiranje vpeto na desni strani predala, kjer je viden zatič na predalu - v desnem spodnjem delu slike. Vodimo ne snemamo na tej točki, ampak na drugi strani vodila, kjer je vpeto v armaturo.
Slika

Nato snamemo še bočno plastiko pod sovoznikovimi vrati. Ta nima nekih skrivnosti, torej uporaba "sile" kot pri plastiki na voznikovi strani - z občutkom plastiko vlečemo navzgor, odpenjal se bo zatič za zatičem. Ponovno previden, čim manj točkovnega oprijema in sile, da plastike ne prelomimo.

Nato je potrebno vsaj delno sneti še plastiko v notranjem delu prostora pri voznikovih in sovoznikovih nogah - pod radio in klima enoto, zato, da bomo lažje kablirali z ene strani na drugo. Tukaj rabite komplet torx izvijačev. Jaz sem odstranil en vijak in plastiko le toliko "našponal", da sem si naredil "luknjo" med levo in desno stranjo prostora pri nogah.

Boljše slike kot so moje, najtede v tem prispevku na Briskodi.

2. Kabliranje in montaža lučk

Sedaj se lahko lotimo kabliranja in montaže lučk. Moja Octavia je imela že izrezane utore za vse 4 lučke in sklepam, da je pri vseh tako - kar močno olajša delo.

Jaz sem začel z montažo lučke na voznikovi strani. To pa zato, ker je konektor na tej lučki stičišče iz katerega so napeljane povezave za preostale tri lučke. Utor za lučko na voznikovi strani se nahaja na desni strani prostora pod nogami, Neposredno ob osrednji konzoli. Takoj zraven se nahaja tudi ozemljitvena točka (prepoznali jo boste po debelejšem rjavem kablu, ki je v to točko vpet. To je naš "-".

Torej najprej na ozemljitveno točko privijačimo konektor za negativni potencial na rjavi žici našega footwell kita. Sledi vgradnja lučke na voznikovi strani (ohišje z vstavljeno LED lučko in priključenim konektorjem vstavimo v utor.

Nato na levo stran proti voznikovim vratom potegnemo rdeči pozitivni kontakt našega footwell kita in footwell lučko za osvetlitev prostora pod nogami za voznikovim sedežem. Jaz sem žice vlekel pod plastiko skoraj neposredno pod volanom in jo na nekaj točkah vpel z malimi vezicami, da ne bi med vožnjo "plesala".

Rdečo žico za pozitivni kontakt si pustimo viseti pri prostoru z varovalkami (predal pod volanom), z lučko levega zadnjega potnika pa nadaljujemo proti voznikovem sedežu. Jaz sem žico s tekstilnim trakom sproti pritrjeval na obstoječo kablažo. Ko pridemo nekje na 3/4 dolžine voznikovih vrat se ustavimo - od tu dalje moramo kabel pod tepihom spraviti pod sedež, skozi luknjo kjer je napeljano obstoječe kabliranje za sedeže (senzor teže, ogrevanje sedežev, ..). To sem najlažje naredil tako, da sem skozi luknjo pod sedežem proti vratom porinil trdo žico, ki sem jo nato uporabil, da sem obratno nazaj potegnil žico za lučko. Na žico sem nataknil črno cevko (toliko da niso žice pod sedežem vidne in jo ob obstoječih kablih spravil do zadnjega dela sedeža, kjer se nahaja utor za lučko. Nato je enostavno sledila vstavitev lučke in priklop konektorja.
Slika Slika

Tako, leva stran je zaključena kar se tiče montaže lučk in sledi še desna. Kar je dobro, da je princip napeljevanja po desni strani enak kot na levi in imate sedaj že prakso :).. Utor za lučko na sovoznikovi strani se nahaj neposredno pod sovoznikovim predalom. Žice za desno stran sem skozi osrednjo konzolo napeljal v spodnjem delu, pod radijem in klima napravo. Kot že povedano, je potrebno odstraniti plastiko s spodnjega dela na obeh straneh osrednje konzole. Ko je plastika odstranjena je napeljava žic le še predmet iskanja vmesne luknje s tršo žico oz. "foršponom". Nato sledi montaža in priklop lučke na sovoznikovi strani in potem ponovno nadaljevanje, po enakem kopitu kot na voznikovi strani, pod sedež sovoznika in montaža lučke na zadnjem delu sofoznikovega sedeža.

Za konec sledi še priklop na BCM. BCM se nahaja na voznikovi strani, desno ob plošči z varovalkami. Sneti morate vam najlbižji konektor, konektor "C". Snamete ga tako, da navzdol potegnete beloročico na konektorju (pri tem morate pritisniti na varovalo, da se ročica sprosti). Konektor potegnite ven proti sebi, kolikor vam dolžina žic dopušča, da boste lahko delali.
Nato na konektorju odščipnete vezico, s katero so na konektor pritrjene žice. Konektor je (v dveh delih) vstavljen v črno ohišnje. Ven ga dobite tako, da pritisnete na belo varovalo na bočnem delu konektorja in bela konektorja z žicami počasi potegnete ven iz ohišja.
Slika Slika

Rdečo žico z bakrenim vtičem morate vstaviti v PIN št. 72. Luknje za PIN-e so na konekotrjih označene, prva in zadnja v vsaki vrsti. Sreča je, da je konektor 72 pol-ni, kar pomeni, da je vaš PIN zadnji in tudi vidno oštevilčen - torej ni treba šteti PIN-ov in s tem se zmanjša možnost napake.

Z zadnjim korakom smo priključili napajanje naših lučk in s tem skoraj zaključili del, ki je vezan na montažo. Preostane le še pritrditev vseh plastik in predalov nazaj, pač v obratnem vrstnem redu kot ste snemali. In pa ne pozabimo na ponoven vklop akumulatorja. Nato sledi aktivacija lučk z VCDS...

3. Aktivacija - VCDS
Navodila za aktivacijo z VCDS najdete tukaj. Opozarjam, da potrebujete zadnjo verzijo VCDS, za katero niti klonov še ni na voljo. Zato priporočam, da se za aktivacijo obrnete na soforumaša @mtl, ki vam bo aktivacijo uredil profesionalno in ugodno (@mtl, še enkrat hvala za vso pomoč).

Tole je rezultat:
Slika Slika
Slika

Lučke se ob odklepu avtomobila in vstopanju prižgejo na 100% osvetlitve. Med vožnjo se njihova svetilnost (ko so vklopljeni glavni žarometi, sicer se ugasnejo), zniža na nastavitev, ki jo nastavimo v "setup" meniju avtomobila.
@mtl je obljubil youtube filmček, kjer je prikazan način delovanja in ga polinkam tukaj, takoj ko bo na voljo.

Naslednji projekti:
- vgradnja varnostnih lučk v vratih
- vgradnja osvetlitve notranjih ročk na vratih
- vgradnja puddle oz. boarding lučk v bočnih ogledalih


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr okt 28, 2015 8:00 am
Škoda majstrPrispevkov: 138Pridružen: So jul 25, 2009 8:12 am
Pozabil dodati še pomembne informacije za retrofitterje, ko boste preverjali kompatibilnost teh navodil z vašim vozilom.

Moja Octavia je modelsko leto 2016 (MY2016). Koda mojega BCM-a je 5Q0-937-086-AH. Koda BCM-a uporabnika na Briskodi, ki je izvedel identičen retrofit je 5Q0-937-086-Q.

Pomembno: Ali je za footwell na vašem BCM-u ravno tako predviden pin 72 na C konektorju - to je pač za preveriti! Kot rečeno gre za krmilnik centralne elektronike avtomobila - res ne želimo delati na pamet in kaj skuriti.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr okt 28, 2015 8:27 am
Uporabniški avatarPsihič na ŠkodePrispevkov: 942Pridružen: Sr apr 07, 2010 12:07 am
Super napisano in slikovno opremljen prispevek :svaka: :svaka: :svaka:


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr okt 28, 2015 11:43 am
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
Super dokumentirano in seveda fajn rezultat :). Si razmišljal, da bi tole linkal na briskodo preko google translate-a?
Video kmalu pripravim...


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Sr okt 28, 2015 8:00 pm
Škoda majstrPrispevkov: 138Pridružen: So jul 25, 2009 8:12 am
@mtl
Ne, bom samo zbegal britance, bodo iskali BCM na desni strani pod volanom, tako kot sem ga jaz pod sovoznikovim pedalom :)

Salo na stran.. Ni potrebe, imajo ze dobro opisano s strani drugih uporabnikov.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Če okt 29, 2015 7:27 am
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm

Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: To nov 03, 2015 9:24 am
Škoda majstrPrispevkov: 138Pridružen: So jul 25, 2009 8:12 am
Nekaj je nastajalo včeraj pozno v noč :twistedevil:
Slika

Nadaljevanje (montaža) sledi kmalu..


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr nov 04, 2015 8:19 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
Odlično :). Torej je kodiranje bilo ok?


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: So nov 07, 2015 12:57 pm
Škoda majstrPrispevkov: 138Pridružen: So jul 25, 2009 8:12 am
Vceraj zmontiral osvetlitev ročk in pripravil kabliranje za varnostne lučke v vratih. Osvetlitev ročk deluje kot mora, ko skodirava varnostne lučke v vratih, pa objavim retrofit guide.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Če apr 07, 2016 7:31 pm
Bosch pumpa majstrPrispevkov: 9Pridružen: Sr jan 15, 2014 9:57 pm
Lastim si Octavio U1 tour in mi je nehala delovati osvetljitev v prtljažnem prostoru, poleg tega pa tudi nisem imel odvetljenih lučk za zadnje sedeže, zato sem namestil 12V led trakove; zadaj nad glavami, pod vrati, na rdeč odsevnik vrat ter osvetljitev nog. Vse je vezani na sprednjo notranjo luč.

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Pe apr 08, 2016 10:14 am
Uporabniški avatarPsihič na ŠkodePrispevkov: 942Pridružen: Sr apr 07, 2010 12:07 am
lepo narejeno :svaka:


Odsoten Profil

Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po:

Časovni pas: UTC + 1 ura
Stran 1 od 1
11 prispevkov
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost
Išči za:
Napiši novo temo  Odgovori na temo
Pojdi na:  
Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu