Avtor Sporočilo

<  Sam svoj mojster  ~  EGR ventil 1.6 CR TDI, 2.0 CR TDI

OdgovorObjavljeno: Ne okt 12, 2014 9:51 pm
Uporabniški avatarČeški fan!Prispevkov: 38Pridružen: So jun 23, 2012 7:15 am
Pozdravljeni,
verjetno nisem prvi ki je videl kako izgleda ko začne umirati EGR ventil. Najprej lučka na armaturki in opozorilo da bo potrebno obiskati servis ter seveda preklop elektronike v varni način (pade moč motorja) na vsake nekaj dni, nato vse pogosteje, tik pred zamenjavo že na vsakih nekaj 10km. Trenutna rešitev je izklop motorja in s tem trenutni reset napake, katera se potem lahko znova pokaže takoj po zagonu, če je sreča pa 15 minut kasneje. Sam sem nazadnje zadevo sproti saniral z Bluetooth OBD vmesnikom ter telefonom (Torque za android) ter napako brisal kar med potjo (briše se jo lahko le ko vozilo stoji - semafor, križišče, avtobusna postaja ipd, ni pa potrebno motorja zaustaviti ampak po brisanju takoj preide v normalni način). Sicer pa to ni bistvo mojega sporočila. Sam sem ventil sicer zamenjal z novim, originalnim ker sem imel možnost to storiti za cca pol cene od predračuna pooblaščenega servisa.
Bistvo sporočila je, da vam povem, da sem za diagnostiko in popravilo starega ventila porabil 1 uro časa in za 5 eur materiala. Pri meni je bila koda napake P0407 - računalnik naj bi zaznal prenizko vrednost iz senzorja (v diagnostiki je omenjen potenciometer čeprav je senzor magnetni) v ventilu. Ko sem ventil odprl (vse kar se da odpreti se lahko odpre brez da se ventil pri tem poškoduje, ne odpirajte le pokrovčka na motorčku, ker ga je težko ponovno zatisniti, pod njim pa ni nič kar bi bilo za popraviti), sem najprej malo bentil nad politiko cen rezervnih delov. Na uradnem servisu nam za dobrih 300€ prodajajo malo inoxa, malo aluminija in malo plastike ter en smd čip, en navaden elektromotorček (zelo podoben tistemu ki poganja črpalko za pranje stekel), kos magneta in dva plastična zobnika (pravzaprav je enega le pol) ter seveda še en ležaj (bolj ležajček, saj meri le 10mm), ki je glavni krivec za težave. Zgodi se, da ležajček odpove, dobi zračnost in povzroči, da se vzvod katerega v eno smer poganja elektromotorček v drugo pa vrača vzmet, ne vrača več do konca ampak se ustavi malo prej in to zazna senzor (smd čip katerega sem prej omenil je pravzaprav standardni hall efekt senzor, kateri ugotavlja pozicijo magneta na osi vzvoda in jo sporoča računalniku. Zamenjava zahteva malo spretnosti in nekaj orodja ter seveda en nov ležaj (po možnosti takega ki je odporen na malo višje temperature) dimenzij 10x4x3mm (premer x širina x premer luknje).
Kljub temu, da se napaka na diagnostiki sliši zelo znanstvena, sploh za nekoga ki nima pojma o elektroniki, je okvara zelo primitivna. Skoraj prepričan sem, da je v večini primerov ko računalnik ugotovi prenizko ali previsoko vrednost senzorja v EGR ventilu, krivec ležaj ali pa poškodba plastičnih zobnikov. Čip ne odpove kar tako in če bi odpovedal potem ne bi dajal več informacije o stanju senzorja (zadeva je digitalna in z računalnikom komunicira preko serijskega vodila ne analogno), če bi odpovedal motorček bi bila napaka lahko podobna vendar bi se pokazala vedno takoj po zagonu motorja, pa še skoraj prepričan sem, da računalnik kontrolira izpravnost motorčka tako kot žarnic v žarometih. Torej pride v poštev le še mehanska okvara.
Če ima kdo težave z EGR ventilom in ne ve o čem točno pišem, me lahko kontaktira da mu podrobneje razložim in pošljem fotke pokvarjenega in popravljenega ventila. Isti EGR ventil je vgrajen v 1.6 CR TDI in 2.0 CR TDI motorja.
Lep pozdrav, Matjaž


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po okt 13, 2014 7:35 am
Uporabniški avatarPsihič na ŠkodePrispevkov: 942Pridružen: Sr apr 07, 2010 12:07 am
Zelo podrobno opisana tezava in njena resitev, vse pohvala :svaka: :svaka: :svaka:


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po okt 13, 2014 12:25 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
Odlično spisano. Lahko morda kar objaviš fotografije? Morda kar v rubriki Sam svoj mojster.


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Po okt 13, 2014 3:22 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Mislim, da ta tema bolj paše v tem delu foruma.Dej še kake slike gor, če imaš.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: To okt 14, 2014 9:47 am
Uporabniški avatarČeški fan!Prispevkov: 38Pridružen: So jun 23, 2012 7:15 am
bfranc, slike pridejo samo časa mi zmanjkuje...
LP, Matjaž


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr okt 15, 2014 8:42 pm
Uporabniški avatarČeški fan!Prispevkov: 38Pridružen: So jun 23, 2012 7:15 am
Živijo, danes sem hotel naložiti slike pa sem ugotovil da je lažje popraviti EGR :hmm:
Ali mi lahko kdo da kakšen namig kako to storiti?
LP, Matjaž


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr okt 15, 2014 9:47 pm
Škoda loverPrispevkov: 238Pridružen: Ne jun 15, 2008 6:40 pm
Najprej slike naloži nekam na net (strežnik). Uporabiš lahko kar slovensko opcijo in sicer na http://shrani.najdi.si

Najprej pa mislim, da ne boš imel težav.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Če okt 16, 2014 10:20 pm
Uporabniški avatarČeški fan!Prispevkov: 38Pridružen: So jun 23, 2012 7:15 am
Upam da bo šlo. Na fotkanje sem se spomnil šele po zamenjavi ležaja, zato boste opazili, da je tudi na prvi fotki ki kaže kje se je vzvod ustavil že novi ležaj. Vzvod sem držal v isti legi kot je bil s poškodovanim ležajem.

pred popravilom
Slika

po popravilu
Slika

novi in stari ležaj
Slika

vse kar je od elektronike
Slika

magnet na zobniku ki poganja vzvod
Slika

Lep pozdrav, Matjaž


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Pe okt 17, 2014 6:15 am
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
No in zdaj na servisu povej to rešitev in ti bodo rekli, da to ni napaka in je rešitev samo menjava z novim delom.

Pa se dobijo ti ležaji v prodaji ali si moral uničit en drug aparat?


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Pe okt 17, 2014 12:32 pm
Uporabniški avatarČeški fan!Prispevkov: 38Pridružen: So jun 23, 2012 7:15 am
Živijo bfranc,
Ležaji se dobijo, prav tako smd čip ki je standardni, če bi že bil zanič. Cena enega in drugega ni več kot 3€ za kos. Ležaj sem imel slučajno doma oziroma jih imam še nekaj, tako da mi ga ni bilo treba kupovati. Težava je le, če se polomi plastično zobovje, pa še to bi z malo truda naredil novo iz aluminija. Na servisu seveda trdijo tako kot si ti rekel. Mehaniki so plačani zato, da pokvarjeni del zamenjajo in ne zato, da bi ugotovili zakaj se je del pokvaril oziroma ali ga je mogoče popraviti; takšna je politika prodaje rezervnih delov. Če pogledaš ceno novega avta in vrednost vseh sestavnih delov boš hitro ugotovil, da s prodajo ni kakšnega velikega zaslužka, vsi pa računajo na servise in takrat se začne pravo lupljenje...
Mimogrede, zadnjič sem videl tvoj post o menjavi diskov. Tudi sam sem to že delal na mojih dveh Octavijah. Lepo dokumentirano. Vidim, da si si tudi ti izdelal ordje za vračanje bata :-). Tudi jaz sem dele naročil iz Nemčije in skupaj s poštnino privarčeval cca 120 EUR. Če koga zanima se kar nekaj delov po ugodnih cenah dobi na http://www.car-bock.de.
Pozdrav, Matjaž


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Pe okt 17, 2014 4:38 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Ja lej, če nimaš orodja in da je ena specializirana trgovina 50km stran je dovolj, da malo napnem možgane in neki ustvarim.

Za servis in dele je meni to jasno že neki let, zato če se le da, naredim sam.Kriza bo, ko bo enkrat nov avto pri hiši. :(


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Če okt 23, 2014 8:47 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
Super spisano, hvala za fotke. Zelo uporaben prispevek.


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: So nov 22, 2014 8:04 pm
Uporabniški avatarSimply cleverPrispevkov: 423Pridružen: So jan 27, 2007 5:47 pm
Hvala za tale odličen prispevek!


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr jan 21, 2015 1:52 pm
Uporabniški avatarSimply cleverPrispevkov: 494Pridružen: So nov 04, 2006 2:43 pm
Enkratno napisno. :)


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Po jan 26, 2015 12:22 pm
Uporabniški avatarSimply cleverPrispevkov: 463Kraj: Ivancna GoricaPridružen: Ne maj 10, 2009 9:06 pm
lahko se ga pa enostavno softwersk zapre in je stvar rešena, več na PM


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr dec 30, 2015 3:15 pm
Bosch pumpa majstrPrispevkov: 2Pridružen: Po jul 23, 2012 10:23 am
@matjazd Najlepša hvala za napisno.

Sem lastnik Octavie letnik 2011, 1.6 CR TDI in imam 130 000 km prevoženih, do sedaj brez težav. Ravno pred dnevi mi je med vožnjo začela najprej utripati lučka za predgretje, nato še svetiti lučka za nadzor izpušnih plinov.
Avto odpeljem na Porsche Verovškova in mi rečejo, da je potrebno zamenjati EGR(po nemško AGR ventil) ventil.
CENA: 815 € (WTF???) pri navadnem mehaniku okrog 500 €

Seveda jih odklonim in avto odpeljem. Zdaj mi že več kot en teden nobena kontrolna lučka ne sveti ampak vem, da bo najverjetneje začela.

Še enkrat hvala, da ste si vzeli čas in to napisali na forum.

lp.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Ne feb 05, 2017 12:17 pm
Češki fan!Prispevkov: 45Pridružen: So jan 30, 2016 4:10 pm
Zdravo. Matjazd a ležaji se dobijo v kakem Tehimpexu, Euroton,...a more bit kaki posebni ležaj za visoko temperaturo? A egr si mel kaj zapacan od saj? Ker motor pa imaš 1.6 al 2.0? Sem prejšnji teden dobil info na armaturki P0403 in P046C.... :buny:
Hvala za info in lepo nedeljo še naprej.


Odsoten Profil

Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po:

Časovni pas: UTC + 1 ura
Stran 1 od 1
17 prispevkov
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost
Išči za:
Napiši novo temo  Odgovori na temo
Pojdi na:  
Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu