Avtor Sporočilo

<  Sam svoj mojster  ~  menjava vztrajnika na DSG menjalniku

OdgovorObjavljeno: So jul 06, 2013 11:30 am
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Predstavljam kratki vodič, kako zamenjati dvomasni vztrajnik na Škodi Octavii z DSG menjalnikom.Vodič se lahko uporabi tudi pri ročnem menjalniku, razlika je samo v tem, da je pri ročnem menjalniku na vztrajnik pritrjena košara sklopke in lamela.
Sam sem nabavil rabljen vztrajnik z 64000 prevoženimi kilometri(stari je zdržal 224000 km, torej je ta malo več kot na četrtini življenske dobe).
Tole čudo od LUK-a mora…
Slika
iti pod vso to plastiko.
Slika
Odstrani se: ohišje zračnega filtra(airbox),MAF senzor,akumulator,podstavek akumulatorja.Po odstranjeni krami, pogled izgleda takole.
Slika
Pod avtomobilom se odstrani plastična zaščita pod motorjem, plastična zaščita levega koloteka, levo polosovino(da se pridobi čimveč prostora),odvijemo levi zglob vilic(da dobimo ven polosovino).
Leva polosovina(že odvit notranji zglob)
Slika
Odvit levi zglob vilic
Slika
Desni notranji zglob, zraven levo se vidi odvit srednji (zadnji )nosilec motorja.
Slika
Za lažje delo odstranimo ventilatorja na hladilniku vode, ter plastično visokotlačno cev turbine.
Slika
Zdaj se začne najboljše.
Ko se odstrani zaganjač, se pokaže skriti vijak, kateri drži menjalnik na blok motorja.Je pa levo od »tavelike luknje«, kjer se vidi vztrajnik in je globoko nekje 4 cm.
Slika
Odklopimo konektor na DSG-ju, na vrhu je jeziček, katerega obrnemo v levo, konektor se sam odklopi.
Slika
Slika
Z izmenjevalca(hladilnika)DSG olja odstranimo cevi za vodo, sam sem jih dvignil in privezal z vrvjo, izteklo je manj kot deci antifriza.
Slika
Tukaj se je začela komplicirat zadeva, na kar nisem bil pripravljen, saj sem prebral navodila na internetu, da se lahko odstrani vztrajnik, če samo odmaknemo v levo menjalnik.Lahko rečem, da to ni res, menjalnik mora obvezno dol. :crazi: :bub:
Moja začasna »domača« opora motorju in menjalniku, če bi vedel, da kaj me čaka, bi zapeljal v garažo, kjer imam kljuko za vitel in kanal.
Slika
Slika
Tukaj sem odstranil vztrajnik po navodilih iz interneta(samo odmaknil menjalnik v levo)
Slika
Po 22. uri je zadeva izgledala tako (Octavii prav paše brez pokrova motorja), začele so se priprave za vrtanje v strop za kljuko, to je bil tudi konec dela za ta dan.
Slika
Sestavljanje:
Očistimo luknje kamor so privijačeni vijaki vztrajnika(priporočajo menjavo cca.8 eur je6 kom vijakov), očistimo vijake, če jih nismo menjali z novimi(najboljše z brake cleanerjem), na vsak vijak kanemo kapljico modrega Locktika(vijaki se morajo zalepit), ker se v nasprotnem primeru lahko odvijejo, če pride kakorkoli olje v navoje vijakov.Vijaki se zategujejo v treh stopnjah: 1.se zategnejo na 22lb/ft(29.8Nm), 2. Se zategnejo na 44lb/ft(59.6 Nm) in 3. se zategnejo še 1/4 obrata oz.90 stopinj.
Ko to naredimo, menjalnik vrnemo na svoje mesto, privijemo vse vijake na menjalniku(na koliko navora se najdejo informacije na internetu), nazaj privijemo zaganjač, konektor na DSG, obvezno maso na karoserijo in menjalnik,obe cevi za hladilnik olja,visokotlačno cev turbine, ventilator,ter obe polosovini in zgloba polosovin.Na koncu preverimo za vse konektorje, če so priklopljeni , vrnemo zaščito koloteka, ter zaščito motorja nazaj na svoje mesto.S tem se konča delo pod avtomobilom.
Zgoraj še privijemo podstavek akumulatorja, ohišje zračnega filtra, priklopimo akumulator in že lahko preizkusimo novi vztrajnik.Mislim, da mi ni treba omenjat, da prej privijemo kolesa in odstranimo »klocne« izpod avtomobila. ;)


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: So jul 06, 2013 11:49 am
Uporabniški avatarPsihič na ŠkodePrispevkov: 942Pridružen: Sr apr 07, 2010 12:07 am
:svaka: :svaka: :respect: Tole je bilo zelo odlično napisano in dokumentirano. Daleč od tega, da se imam namen kaj podobnega lotevati sam (sem prevelik antitalent za kaj takega), ampak se mi zdi res super, da se še kdo letovea tudi takih popravil tudi sam (kljub temu, če je za to izšolan). Pa pošteno napisano, da ne gre vse vedno vse po načrtih in da se kljub tehničnemu znanju in vsem pripravam lahko kaj zalomi, kar tudi ne bo vsak priznal.
Tako, da res kapo dol!


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: So jul 06, 2013 12:49 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Pač zdej lahko rečem, da sem ekspert za ta popravila... :): kaj ima še kdo kakšne težave z vztrajnikom ali pa z rikverc prestavo?Zdele sem še ogret, bolečine v križu in rokah šele prihajajo. :(

Mal heca mora bit. :twistedevil: Avtomobil pa je čist prerojen, motor vleče ko nor nad 2000 obratih, da ga je en vztrajnik, ki tehta 1 kg(tolk je pisalo na paketu iz Nemčije) tolk bremzal, še zdej ne morem verjet.

Ja, pa nisem napisal, da se rabi ključ št.ZX10 za zglobe polosovin in vztrajnik in ZX14 za menjalnik ter gedoro št.18, 16 in navadni ključ 16 tudi za menjalnik.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: So jul 06, 2013 7:33 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1747Kraj: VelenjePridružen: Po maj 09, 2005 3:26 pm
Lepo pisano in poslikano. Kapo dol!


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Ne jul 07, 2013 5:19 am
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
:svaka: :svaka:
Kaj pride naslednje na vrsto? :D


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Ne jul 07, 2013 7:55 am
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Ene dva mesca počitka. :twistedevil:


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Ne jul 07, 2013 8:25 am
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
bfranc je napisal/-a:
Ene dva mesca počitka. :twistedevil:

:): :hysterical:
Verjetno zna to potem rešiti tudi višjo porabo, saj če ti je vztrajnik bremzal zadevo...


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Ne jul 07, 2013 11:50 am
Uporabniški avatarSimply cleverPrispevkov: 494Pridružen: So nov 04, 2006 2:43 pm
Super dokumentirano in spisano. Ni veliko takoh "domačih" mojstrov, ki si upajo kaj takega delat.


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Ne jul 07, 2013 5:50 pm
Uporabniški avatarSimply cleverPrispevkov: 423Pridružen: So jan 27, 2007 5:47 pm
Kakšni so bili pa simptomi pred menjavo?


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Ne jul 07, 2013 6:38 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Tole škripanje/kovinski zvok, ki je znak, da gre h koncu vztrajnik.

http://www.youtube.com/watch?v=-oRN_Vy2YBU


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jul 08, 2013 8:07 am
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Lepo prikazano ;)

Tukaj ne pride košara na vztrajnik? Ker sicer se ti klanjam, da si odvil dol vztrajnik samo z odmikom menjalnika :D


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jul 08, 2013 6:47 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Ne ni košare, ker so sklopke v samem menjalniku.Sej prostora je v bistvu dovolj, da se ga samo odmakne in se lahko odšraufa vztrajnik, problem nastane, ko to hočeš dati nazaj in ne ujameš lukenj, ker jih ne vidiš, pa še prej moraš očistit luknje od vijakov, vijake zalepit z loctitom in ti kmalu zmanjka prostora.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: To jul 09, 2013 7:41 am
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Nemška tehnika :D Je pa vztrajnik kar nekaj zdržal :svaka: Kakšen pa je strošek sklopke pri DSG-ju? Za naslednjega se tud jaz ogrevam za DSG pa preden ustrelim bo dobr vedt kolk lahko DSG mene ustreli :D


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: To jul 09, 2013 9:00 am
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Kolkor vem, se sklopk ne menja, ker si na servisih nihče ne upa menjat tega.Je pa 6 stopenjski DSG zelo trpežen, v Indiji je človek prevozil pol milijona kilometrov in pravi, da menjalnik še noče odpovedat sodelovanja, za 7 stopenjskega sem pa par dni nazaj videl, da je VW naredil vpoklic 26.000 vozil s tem menjalnikom.

Jaz jih imam sedaj 225000 in upam na še enkrat toliko. :dirkac:


Odsoten Profil

Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po:

Časovni pas: UTC + 1 ura
Stran 1 od 1
14 prispevkov
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov
Išči za:
Napiši novo temo  Odgovori na temo
Pojdi na:  
Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
cron