En kratek vodič, kako se menja termostat na 1.9 tdi motorju - velja tudi za 2.0 tdi in 1.4 tdi motorje.
Ohišje termostata in sam termostat se nahaja na prednji strani motorja oziroma, če gledamo v motor na desni strani pod alternatorjem, kjer je privit z dvema vijakoma št.10.
Vidi se alternator, čisto spodaj je kompresor klime in vmes se vidi ohišje termostata
ohišje ter dva vijaka
za lažji dostop sem v mojem primeru odvil posodo za vakum (če se motim me prosim popravite, da spremenim) ter senzor pritiska turbine
senzor pritiska
vakum posoda
Na samem ohišje je samo ena objemka, katero sem odstarnil z manjšimi cevnimi kleščami (rorcange), spodaj pa so še dve plastični objemki, kateri sta samo nosilec te cevi.Da se ju odpne, je treba samo pritisniti jeziček naprej in nato nazaj.Tukaj ni potrebne niben velike sile oz. kakršnih koli klešč.
na sliki že cev sneta iz ohišja, vidi se prva plastična objemka in malo naprej proti levi druga.Cev se lahko zaviha navzgor in zatakne pri ohišju filtra zraka, da ni v napoto.Vodo sem spustil iz bloka ven tako, da sem snel cev iz ohišja.Vse to se dela, ko je motor mrzel!!!
da sem dosegel vijake na ohišju termostata, sem uporabil gedore veliki+plus mali podaljšek ter gibljivi del in nastavek 10.Potrebna je
pazljivost, ker se podaljški lahko dotaknejo + kabla na alternatorju, sam nisem odklapljal akumulatorja, ker bi s tem izgubil vse nastavitve.
pri odvijanje je dobro pazit na vijaka, ker se lahko zgodi, da padeta na spodnji zaščitni pokrov in takrat je dela še enkrat več, ker je potrebno dvignit avtomobil in odstranit ta pokrov.Vijaka imata fini navoj in jih ne moremo zamenjat z drugimi.
V mojem primeru sem moral še enkrat odpreti termostat, ker mi je pri menjavi termostata pred dvema letoma o-ring zlezel iz ležišča in mi je zaradi tega posledično začela puščati voda, ta mesec najhuje.
o-ring - vidi se kako je zlezel iz ležišča
zaradi tega mi je zvilo tudi ohišje in ga bo treba zamenjati ta je za silo popravljen z še enim manjšim oringom, ki sem ga dal med ohišje in blok motorja.
debeli oring pride med ohišje in termostat, tanjši med ohišje in blok motorja
v ohišju sta dva jezička, katera držita termostat in oring na mestu.Smer 1 se termostat zatakne in 2 se sprosti.
pa še koda ohišja, če bo še kdo naročal:
Vse skupaj sestavimo v obratnem vrstnem redu - preden vstavimo ohišje z termostato nazaj, je dobro, če se oring na ohišju namaže z mastjo drugače se rado zatika.Potrebno je tudi očistit pristor za termostat na bloku in ohišju vsem smeti.To informacijo ssem dolgo iskal po internetu in gre tako: v motorju je 8 litrov vode, za naše podnebje je priporočeno imeti 35% antifriza in 65% vode, to je nekje 3 litre antifriza in pet litrov vode.