Avtor Sporočilo

<  Sam svoj mojster  ~  Menjava Senzorja temperature uparjalnika klime - Fabia

OdgovorObjavljeno: Po jun 09, 2008 7:45 pm
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Torej za kaj gre. Klima je delovala samo ob prvem zagonu hladnega motorja. Pri ponovnem zagonu se ni vklopila dokler se motor ni ohladil na določeno temperaturo (le te nisem meril).
Sprva sem sklepal, da je premalo plina oz je le ta potreben menjave. Lokalni servis za avtoakustiko, avtoelektriko in avtoklimo je naznanil, da je vzrok zariban kompresor klime. Ko sem razložil, da je klima nekaj dni pred tem delovala povsem normalno so izvedli diagnostiko (brezplačno) in ugotovili okvaro senzorja temperature uparjalnika, ki se nahaja v vrhnjem delu armature.
Za menjavo senzorja bi zaračunali 350€, ker je potrebno odstraniti armaturo, da pridejo do senzorja in ga zamenjajo. Uradni Škoda servis bi za poseg zamenjave računal 220€ glede na letnik vozila (2001). Cena senzorja z 10% popusta pa je znesla okoli 22€.

Ker mi vse skupaj ni dalo miru sem se odpravil v iskanje in na zahvalo uporabnika ap0gee na http://briskoda.net našel njegov članek o zamenjavi.

Celoten postopek sem poslikal in komentiral (če bo še komu v pomoč).

Pa začnimo;

Za zamenjavo potrebujemo Torx izvijač 3mm in ploščat izvijač.

Najprej odstranimo okrasni pokrov, ki je nameščen pod števcem
Slika

in odvijemo oba vijaka
Slika

Odstranimo pokrov varovalk. Navaden izvijač vstavimo v odprtino in z njim odpnemo pokrov.
Slika

Odvijemo vijak, ki se nahaja pod pokrovom varovalk
Slika

Odvijemo tudi vijak, ki se nahaja pod varovalkami na vogalu zaščitne plastike
Slika

in vijake, ki se nahajajo na spodnji strani zaščitne plastike (pozicija vijaka, ki se je skril pred objektivom aparata je označeno s puščico)
Slika

Zaščitno plastiko potegnemo v smeri proti voznikovemu sedežu, da jo odstranimo iz ležišča in odklopimo priključka
Slika

Za odklop priključka za nastavljanje svetlobnega snopa in regulacijo osvetlitve armature stisnemo skupaj jezička, ki sta postavljena vertikalno in stikalo potegnemo stran od stikal. Za odklop priključka luči stisnemo skupaj jezička, ki sta postavljena horizontalno in priključek potegnemo stran od stikala
Slika
Slika

Iz ležišča odstranimo OBD-II priključek. Proti priključku stisnemo jeziček, ki se nahaja na zgornji strani (označen na sliki) in oba jezička na spodnji strani priključka
Slika

Odvijemo vijak in odstranimo šobo prezračevalnega sistema pri voznikovih nogah
Slika

Odklopimo priključek stikala zavor (jezička stisnemo skupaj), stikalo zavrtimo za približno 90° v levo in ga odstranimo iz ležišča
Slika

Odstranimo računalnik centralnega zaklepanja iz ležišča
Slika

Privzdignemo varnostne zatiče in izklopimo oba priključka
Slika

Odstranimo še nosilec računalnika centralnega zaklepanja. Najlažje ga odstranimo, če navadni izvijač vstavimo med zatič in zaponko (vidno na naslednji sliki) in nosilec pomaknemo navzgor. Zadnji (ali prednji – kakor se vzame) nosilec, ki je nekoliko zamaknjen (težje dosegljiv) se je v mojem primeru odlomil. Pri montaži sem nato nosilec pritrdil s plastično vezico, da se ne premika.
Slika

Takole zgleda nosilec, njegovo ležišče in zatič
Slika

Senzor uparjalnika klime se nahaja (glede na sliko) na desni strani nad kovinskim nosilcev. Jaz sem ga najlažje dosegel, da sem se zleknil pod volan in z desnico dotipal senzor ga nekoliko izvlekel iz ležišča in nato odklopil priključek ter ga dokončno odstranil in zamenjal z novim
Slika

Takole pa izgledata novi senzor (zgoraj) in stari (spodaj). Kot je vidno iz slike je senzor zataknjen z zatičema v svojem položaju
Slika

Sestavljanje potega v obratnem vrstnem redu. Edino težavo povzroča cevka za hlajen predal pri sovozniku, ki je vidna na 8 in 9 sliki. V mojem primeru sem najprej priključil vse priključke na zaščitno plastiko. Nato sem vse približal ležišču, nataknil cevko za hlajenje in vse skupaj potisnil v svoj položaj.
Na koncu pa sem s pomočjo vagcom-a še pobrisal napako v modulu klime (HVAC Auto).

Pa veselo šraufarijo vsem skupaj ;)


Zadnjič spremenil dejc, dne Po jun 09, 2008 8:57 pm, skupaj popravljeno 1 krat.

Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jun 09, 2008 7:52 pm
Uporabniški avatarČlanČlanPrispevkov: 4445Kraj: LogatecPridružen: Sr jul 25, 2007 8:00 pm
Lepo predstavljen postopek! Več takih tem bi moralo biti :cool: .


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jun 09, 2008 8:17 pm
Uporabniški avatarŠkoda loverPrispevkov: 349Kraj: GorencPridružen: Ne feb 26, 2006 11:41 am
Ja tole je vredu!


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jun 09, 2008 8:46 pm
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Bo sledil postopek zamenjave manšete na polosovini, ker je počila :D

Težko je fotografirat, ko imaš zašmirane roke. Tole je bilo čisto delo :D


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jun 09, 2008 10:44 pm
Uporabniški avatar--Prispevkov: 6551Kraj: DomžalePridružen: Po maj 09, 2005 2:56 pm
Svaka čast! Dobiš ekstra titulo ;)


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: To jun 10, 2008 10:16 am
Uporabniški avatarŠkoda loverPrispevkov: 349Kraj: Nova GoricaPridružen: Sr dec 27, 2006 7:57 pm
Čestitam! Še tako naprej :)


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Ne jul 06, 2008 9:00 pm
Uporabniški avatarmoderator/članmoderator/članPrispevkov: 1907Kraj: LjubljanaPridružen: Če jul 27, 2006 9:27 pm
evo sem premaknil tole temo v novo rubriko.
Ko boš menjal manšeto, le poslikaj, da vidimo kako se menja na faibji :D


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jul 07, 2008 10:34 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1298Kraj: BrežicePridružen: Po avg 13, 2007 8:33 pm
lepo,lepo :bow: :bow:


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Pe jun 15, 2012 3:26 pm
Bosch pumpa majstrPrispevkov: 2Pridružen: Pe jun 15, 2012 3:18 pm
Pozdravljeni

Imam VW Polota 1,4 TDI l.:2002, kateri ima enak problem. Odstranil sem senzor ampak na njem piše 6Q0907543A. Sedaj me pa zanima kakšna je razlika med 6Q0907543A in 6Q0907543D. Ter če lahko montiram 6Q0907543D in bo vse eno delovalo.

LP


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: So jun 16, 2012 6:27 am
Češki fan!Prispevkov: 11Pridružen: Sr maj 16, 2012 8:35 am
taki napotki s slikovnim materialom in detajlno označeno Super

Stanly


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: To nov 20, 2012 12:07 pm
Bosch pumpa majstrPrispevkov: 5Pridružen: To nov 20, 2012 12:02 pm
Kam so izginile slike?


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: To nov 20, 2012 6:54 pm
Uporabniški avatar--Prispevkov: 6551Kraj: DomžalePridružen: Po maj 09, 2005 2:56 pm
Shrani.si kriv. Če se uploada na shrani.si izginejo slike po tolko in tolko časa, žal :\


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Če nov 22, 2012 10:09 am
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Mogoče imam kje še shranjene. Če so jih bom naloadal na google picasso.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po dec 17, 2012 3:59 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
Odlično zapisano.
A imaš morda še kje shranjeno kodo napake katero ti je javljalo?


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: To dec 18, 2012 10:09 am
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Slike si lahko ogledate na briskoda. Moje so bile podobne.

@mtl kode napake ne vem. Vem, da dokler se armatura ni ohladila klima ni delala. V prispevku na briškoda pa omenja temperaturo motorja, samo po moje nima veze, ker senzor spremlja temperaturo pri uparjalniku kjer gre skozi tudi topel zrak. Pri segrevanju senzorja gre temperatura v minus in posledično klima ne deluje.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jul 07, 2014 2:39 pm
Češki fan!Prispevkov: 39Pridružen: To feb 26, 2013 7:11 pm
Imam isti problem... Sem prišel do tega "clucht switch", ampak enostavno ne najdem te škatle kje naj bi bil ta senzor. Sej je na strani pod volanom, ne?

Imam pa še problem z motorčki, je že kdo to menjaval? Pa koliko stanejo?

Slika


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jul 07, 2014 3:09 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
Tile motorčki so pain in the ass v celi VAG grupi. Pri Passatu je treba celo armaturko dol vreč, pa še cena teh motorčkov je baje ranga 150 EUR. Rabljeni so običajno vsi fuč, ponaredkov baje ni. To je žal vse kar vem, je pa to iz druge roke, tako da vsekakor še sam preveri kako in kaj.


Odsoten Profil WWW

Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po:

Časovni pas: UTC + 1 ura
Stran 1 od 2
18 prispevkov
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost
Išči za:
Napiši novo temo  Odgovori na temo
Pojdi na:  
Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu
cron