Torej za kaj gre. Klima je delovala samo ob prvem zagonu hladnega motorja. Pri ponovnem zagonu se ni vklopila dokler se motor ni ohladil na določeno temperaturo (le te nisem meril).
Sprva sem sklepal, da je premalo plina oz je le ta potreben menjave. Lokalni servis za avtoakustiko, avtoelektriko in avtoklimo je naznanil, da je vzrok zariban kompresor klime. Ko sem razložil, da je klima nekaj dni pred tem delovala povsem normalno so izvedli diagnostiko (brezplačno) in ugotovili okvaro senzorja temperature uparjalnika, ki se nahaja v vrhnjem delu armature.
Za menjavo senzorja bi zaračunali 350€, ker je potrebno odstraniti armaturo, da pridejo do senzorja in ga zamenjajo. Uradni Škoda servis bi za poseg zamenjave računal 220€ glede na letnik vozila (2001). Cena senzorja z 10% popusta pa je znesla okoli 22€.
Ker mi vse skupaj ni dalo miru sem se odpravil v iskanje in na zahvalo uporabnika ap0gee na
http://briskoda.net našel njegov članek o zamenjavi.
Celoten postopek sem poslikal in komentiral (če bo še komu v pomoč).
Pa začnimo;
Za zamenjavo potrebujemo Torx izvijač 3mm in ploščat izvijač.
Najprej odstranimo okrasni pokrov, ki je nameščen pod števcem
in odvijemo oba vijaka
Odstranimo pokrov varovalk. Navaden izvijač vstavimo v odprtino in z njim odpnemo pokrov.
Odvijemo vijak, ki se nahaja pod pokrovom varovalk
Odvijemo tudi vijak, ki se nahaja pod varovalkami na vogalu zaščitne plastike
in vijake, ki se nahajajo na spodnji strani zaščitne plastike (pozicija vijaka, ki se je skril pred objektivom aparata je označeno s puščico)
Zaščitno plastiko potegnemo v smeri proti voznikovemu sedežu, da jo odstranimo iz ležišča in odklopimo priključka
Za odklop priključka za nastavljanje svetlobnega snopa in regulacijo osvetlitve armature stisnemo skupaj jezička, ki sta postavljena vertikalno in stikalo potegnemo stran od stikal. Za odklop priključka luči stisnemo skupaj jezička, ki sta postavljena horizontalno in priključek potegnemo stran od stikala
Iz ležišča odstranimo OBD-II priključek. Proti priključku stisnemo jeziček, ki se nahaja na zgornji strani (označen na sliki) in oba jezička na spodnji strani priključka
Odvijemo vijak in odstranimo šobo prezračevalnega sistema pri voznikovih nogah
Odklopimo priključek stikala zavor (jezička stisnemo skupaj), stikalo zavrtimo za približno 90° v levo in ga odstranimo iz ležišča
Odstranimo računalnik centralnega zaklepanja iz ležišča
Privzdignemo varnostne zatiče in izklopimo oba priključka
Odstranimo še nosilec računalnika centralnega zaklepanja. Najlažje ga odstranimo, če navadni izvijač vstavimo med zatič in zaponko (vidno na naslednji sliki) in nosilec pomaknemo navzgor. Zadnji (ali prednji – kakor se vzame) nosilec, ki je nekoliko zamaknjen (težje dosegljiv) se je v mojem primeru odlomil. Pri montaži sem nato nosilec pritrdil s plastično vezico, da se ne premika.
Takole zgleda nosilec, njegovo ležišče in zatič
Senzor uparjalnika klime se nahaja (glede na sliko) na desni strani nad kovinskim nosilcev. Jaz sem ga najlažje dosegel, da sem se zleknil pod volan in z desnico dotipal senzor ga nekoliko izvlekel iz ležišča in nato odklopil priključek ter ga dokončno odstranil in zamenjal z novim
Takole pa izgledata novi senzor (zgoraj) in stari (spodaj). Kot je vidno iz slike je senzor zataknjen z zatičema v svojem položaju
Sestavljanje potega v obratnem vrstnem redu. Edino težavo povzroča cevka za hlajen predal pri sovozniku, ki je vidna na 8 in 9 sliki. V mojem primeru sem najprej priključil vse priključke na zaščitno plastiko. Nato sem vse približal ležišču, nataknil cevko za hlajenje in vse skupaj potisnil v svoj položaj.
Na koncu pa sem s pomočjo vagcom-a še pobrisal napako v modulu klime (HVAC Auto).
Pa veselo šraufarijo vsem skupaj