Avtor Sporočilo

<  Tehnika  ~  O3: Vklaplanje ventilatorja

OdgovorObjavljeno: To maj 26, 2015 11:00 am
Češki fan!Prispevkov: 18Pridružen: So dec 28, 2013 12:14 pm
Pri moji Octaviji se mi zdi, da se mi preveč vklaplja ventilator za hladilnik. Včeraj se recimo vozim po mestu, 3 minute iščem parking, se pravi počasna vožnja in ko parkiram in izstopim, ventilator še lep čas deluje. Zunaj je bilo 17 stopinj, temperatura vode pa 90. Se pa ponavadi to dogaja ko se peljem po kakšni vasi, ulici, hitrost okoli 30km/h. Je to normalno ali naj peljem na servis.

Je pa Octavia Combi 1.6 tdi, 2015.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 4:26 am
Škoda majstrPrispevkov: 107Pridružen: Ne avg 10, 2014 6:45 pm
Si prepričan, da avto ni izvajal regeneracije dpf filtra?


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 8:06 am
Češki fan!Prispevkov: 18Pridružen: So dec 28, 2013 12:14 pm
Ja sem pomislil na to ja. Samo malo velikokrat se mi to zgodi glede na to, da imam prevoženih 3500km, delam pa večinoma relacije.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 8:28 am
Škoda majstrPrispevkov: 107Pridružen: Ne avg 10, 2014 6:45 pm
Tudi sam imam O3 1.6tdi 2015 in ne razumem regeneracije. Prvič sem prekinil regeneracijo, ko sem nov avto pripeljal na dvorišče po cca. 20km (se pravi odpade teorija o merjenju tlakov pred in za filtrom)???? Ali npr. včeraj naredim 200km relacije, danes mi pa vklopi regeneracijo na poti v trgovino (odpade teorija, ki govori o segretem motorju)????
Vprašam mehanika in ta mi pametuje o visokih obratih 3000+ (v 6. bi imel pri 3000RPM cca 190km/h), koncerenski inženirji pa vgradijo indikator, ki mi narekuje vožnjo praktično pod 1500 obratov. Isti mehanik, mi razlaga, da je indikator mišljen za ljudi, ki slabše slišijo ;# (očitno strokovnjak, ki dela na VW servisu). Po raznih forumih pišejo, da je potrebno voziti sodobnega dizla kot bencinarja :hmm:. Pol bo tudi poraba kot pri bencinarju???


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 11:04 am
Češki fan!Prispevkov: 18Pridružen: So dec 28, 2013 12:14 pm
Tudi meni ni čisto jasno glede tega. Si bom prav enkrat ob priliki s testerjem vklopil regeneracijo, da vidim kako to deluje. Drugače pa dizla moraš vozit like you stole it. Moja me kar malo čudno gleda ko ga v 1 in 2. prestavi navijem na 3500 obratov :D


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 1:17 pm
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
GreenLine je napisal/-a:
Vprašam mehanika in ta mi pametuje o visokih obratih 3000+ (v 6. bi imel pri 3000RPM cca 190km/h), koncerenski inženirji pa vgradijo indikator, ki mi narekuje vožnjo praktično pod 1500 obratov.


Kdo pa je rekel, da ga moraš terat v 6. prestavi na +3000rpm. Bo res :murja: Počiš v 5. ali 4. prestavo, tempomat (če ga imaš), da imaš obrate malo preko 3000rpm in odkruzaš ene 40~60km.
Jaz sem si pri mojem naredil trip 55km v eno stran in nato 55km nazaj. Tempomat sem nastavil na 150km/h kar mi je v 5. prestavi naneslo cca 3400rpm in od tedaj imam mir z regeneracijo. Do sedaj se mi je vedno izvedla samo na relaciji pa se precej fijakam po LJ.

Indikator pa pač kaže optimum za čim manjšo obremenitev okolja z izpusti. Če tist gledaš lahko avto zabašeš do amena.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 1:58 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Vožnja v območju največjega navorja motorja (1500-2000 obratov), pomeni tudi največ kajenja od motorja, zato se tudi zabijajo DPF filtri.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 4:09 pm
Škoda majstrPrispevkov: 107Pridružen: Ne avg 10, 2014 6:45 pm
bfranc je napisal/-a:
Vožnja v območju največjega navorja motorja (1500-2000 obratov), pomeni tudi največ kajenja od motorja, zato se tudi zabijajo DPF filtri.

To mi je jasno, sam če hoče dizel motor ohranit prednost pred bencinskim sta potrebni nizka poraba in navor v nizkih obratih. Pa tudi vožnja v razponu obratov, ki ga omenjaš je najbolj udobna. Se bo posledično tudi regeneracija vklopila pogosteje so what. Stalna vožnja v visokih obratih mi pa ne diši in tudi proizvajalec bi lahko v navodilih to navedel, če je res nujno potrebno za pravilno delovanje motorja. Vse kar piše je: http://www.skoda.si/octavia/octavia_greenline/nasveti
dejc je napisal/-a:
Kdo pa je rekel, da ga moraš terat v 6. prestavi na +3000rpm. Bo res :murja: Počiš v 5. ali 4. prestavo, tempomat (če ga imaš), da imaš obrate malo preko 3000rpm in odkruzaš ene 40~60km.
Jaz sem si pri mojem naredil trip 55km v eno stran in nato 55km nazaj. Tempomat sem nastavil na 150km/h kar mi je v 5. prestavi naneslo cca 3400rpm in od tedaj imam mir z regeneracijo. Do sedaj se mi je vedno izvedla samo na relaciji pa se precej fijakam po LJ.

Indikator pa pač kaže optimum za čim manjšo obremenitev okolja z izpusti. Če tist gledaš lahko avto zabašeš do amena.

Tudi to mi je vse jasno. Ni mi pa jasno, kdaj moram to naredit. Kot sem napisal, se mi je regeneracija vklopila na lokalni cesti in na nekaj km kljub temu, da sem prejšnji dan prevozil cca 200km po AC. Tvoj recept je delujoč, če se ti že vklopi opozorilna lučka (meni se še ni). Po AC se vozim med 120 in 140km/h, kar znese od 1900 do 2200 obratov in če to ni dovolj za normalno regeneracijo, potem avto ni narejen za SLO razmere. Pa tudi, da bi se vozil 110km daleč brez veze, mi ne diši in nikakor ne v 4 ali 5 predstavi po AC. Če avto ni narejen za normalno uporabo, naj se pa zabaše, čeprav upam da so te filtre poštimali tako, da se je sposoben regenerirati pri 2000 obratih. Bom pa v kratkem naslovil en mail na uvoznika in povprašal (bom imel vsaj pisni odgovor, v primeru kakšne okvare), ker se mehaniki na pooblaščencu samo zgovarjajo na slabo nafto in način vožnje

Še malo literature na to temo:
http://tekat.si/uploads/tekat/public/document/3-nepravilno_delujoc_filter_dizelskih_sajastih_delcev_sl.pdf
http://pics.tdiclub.com/data/4323/VW_DPF_Regen_System_Info.pdf


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 4:58 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Greenline, si mogoče kaj bral mojo temo o mojmu Renoju, ko se mu je zabil FAP? Po tistem posegu sem šel na cca. 80km dolgo turo po AC ter max.4. prestava.Od takrat je bilo boljše vendar to ni bilo to, kot pred zabitjem FAP-a. Sem pa dva tedna nazaj šel z družino v Koper in takrat nisem šparal dizla Renojevega....al on al pa jest... :twistedevil: In je Reno popustil, tiščal sem ga v tretji, četrti do blokade v Vrhniškem klancu in pol pred Postojno ter nazaj od Kopra proti Kastelcu. Rezultat, poraba je bila manjša kot ko se cijazim 60 ali pa 80 km/h.

Kaj hočem povedat s tem? Ne šparaj dizla in včasih pritisni na gas do blokade.DPF rabi,da začne regeneracijo začetnih 255 stopinj (vsaj pri meni je tako) in pol začne vbrizgavat nafto v filter.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 7:33 pm
Škoda majstrPrispevkov: 107Pridružen: Ne avg 10, 2014 6:45 pm
Se strinjam, ko se filter zabije, če imamo tako kratke razdalje, da ne uspe končat regeneracije. Pol ga spucamo in vozimo naprej :buny: . Ne morem pa sprejet dejstva, da je potrebno vseskozi "tiščat" kot kak pubertetnik. So bili časi, ko sem z veseljem vozil po AC 200+ (in tudi v sanjah nisem pomislil na dizla), z dvema otrokoma na zadnji klopi, pa ... in da bi zdaj vozil ves čas v 5-ti namesto v 6-ti ali pa od križišča do križišča kot na drag race :hmm: . Ni problema, kakšna živahna turca, ko sem sam v avtu v povprečju pa je normalna vožnja po omejitvah +10. Da bi se pa peljal po omejitvam in bi vrtil motor na 3000+ obratov, ko pa TSI z lahkoto pelješ na 1500, se mi bo pa avto zagnusil. Upam, da razumeš, kaj hočem povedat.

Na prvem pregledu (10000km ali 6mesecev) bom zahteval, da preverijo zabitost PDF-a in število uspešnih/neuspešnih regeneracij, da vidim kako moja vožnja ugaja PDF-u.

Sem pa nekje prebral (tuj forum), da naj bi pri novejših motorjih skrajšali čas, ki je potreben za regeneracijo iz začetnih 20min na tudi samo 5min in naj bi novejši motorji imeli manj težav z PDF-jem. Predvsem naj bi izboljšali izolacijo okoli filtra, da se prej segreje tudi ob hladnem vremenu. Smo se tudi izogibali prvih rabljenih vozil s katalizatorjem in ko so proizvajalci odpravili porodne težave, zdaj noben več ne pomisli na katalizator. Upam tudi, da je PDF pokrit z jamstvom, tudi tega mi VW mehanik ni znal povedat


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Sr maj 27, 2015 8:36 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Ti ga obcasno stisni do rdecih obratov v kaksen klanec in ne bos imel nikol problemov,dovolj je ze na pospesevalnem pasu na ac in pol ko pospesis na voznem pasu,da mal zavrtis motor v tretji in cetrti prestavi.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Če maj 28, 2015 7:12 am
Škoda majstrPrispevkov: 107Pridružen: Ne avg 10, 2014 6:45 pm
Pa da se razumemo, avto je vrhunski :buny: . Prevozil cca. 6500km in sem navdušen, motor je dovolj zmogljiv (čeprav 1.6TDI je primerljiv s pasatom 2007 2.0TDI), poraba je nizka, niti enega črička pod armaturo, ...


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Ne maj 31, 2015 8:49 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
dejc je napisal/-a:
Kdo pa je rekel, da ga moraš terat v 6. prestavi na +3000rpm. Bo res :murja: Počiš v 5. ali 4. prestavo, tempomat (če ga imaš), da imaš obrate malo preko 3000rpm in odkruzaš ene 40~60km.


Toplo priporočam da, če koga zanima, kaj mora narediti, da se bo DPF zregeneriral, da prebere navodila za uporabo SVOJEGA AVTOMOBILA (v angleščini read the facking manual). Ker tisto, kar je veljalo deset let nazaj za prve avtomobile z DPF-jem, že zdavnaj ne velja več. Tako da, ''ponarodeli'' nasveti niso ravno najbolj primerni za ustrezno ravnanje z avtomobilom. Zgolj za ilustracijo kopiram spodaj navodila, kako ravnati v primeru DPF lučke za avto letnika 2011:
In order to clean the diesel particle filter, the vehicle should be driven at an even speed
of at least 60 km/h at engine speeds of 1 800 - 2 500 rpm for at least 15 minutes or until
the warning light goes out with the 4th or 5th gear engaged (automatic gearbox: position
S) when the traffic situation permits it. This increases the exhaust temperature and
the soot deposited in the diesel particle filter is burnt.

Torej daleč od nekega tiščanja v visoke vrtljaje.

dejc je napisal/-a:
Indikator pa pač kaže optimum za čim manjšo obremenitev okolja z izpusti. Če tist gledaš lahko avto zabašeš do amena.

Jaz res ne vem od kje vam te ideje. Vozil 1.6TDI z DPF 45.000 km in trenutno 1.9TDI z DPF skoraj 20.000 km. Vozim skoraj vedno tako kot indikator svetuje (ne gledam njega, ampak tak je moj način vožnje) in do sedaj (tok tok) niti najmanjše težave z DPF-jem. Niti enkrat se mi ni lučka posvetila ali da bi moral karkoli drugega delat okoli tega. Je pa res, da imam samo daljše fure in pa, da ga na cestninski (segretega) skoraj vedno tretjo zvrtim do konca, kar seveda blagodejno vpliva na DPF. Vse ostalo je avto več ali manj med 1500 in 2000 vrtljaji (pa je bližje prvi številki). Po ''internet majstrih'' bi mi moral avto že 20x crknit zaradi zabitega DPF-ja. :twistedevil:

In bom še enkrat ponovil, čeprav se mi več ne da: če uporabljaš DPF dizla za tisto čemur je namenjen (klepanje kilometrov na AC ali regionalki), ga lahko voziš tudi na 1300 vrtljajev, pa ne bo nobenih težav z DPF-jem. Ga je pa fajn vsake toliko časa segretega zavrteti do konca, da malo zadiha (ne samo zaradi DPF-ja). Če ga pa uporabljaš za jajcanje po mestu, potem ti pa tudi tiščanje v obrate ne bo dosti pomagalo.
Pa še definicija:
- klepanje kilometrov (vsaj 30 km v eno smer)
- jajcanje po mestu (3 km v eno smer, vmes pa še 2 postanka)

Pa še tole: 1.9TDI brez DPF-ja sem prodal pri nekaj čez 270.000 km. Vožen tako kot sem zgoraj napisal cel čas, razen na parih Racelandih, ko je bila povprečna poraba 17 litrov :twistedevil: . Po internet mojstrih je bil baje totalno zabasan motor, vmes sem pa še najmanj 2x generalko delal :hysterical: . No, v resnici je bilo pa vse v motorju prvo (razen 2x menjava jermenov in grelne svečke sem pri 180.000 km zamenjal), predel je pa 10x lepše kot tiste uvožene z baje 140.000 km na števcu.


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Ne maj 31, 2015 10:33 pm
Uporabniški avatarVreden znamkePrispevkov: 2028Kraj: DobrepoljePridružen: Pe jun 29, 2007 6:08 pm
Sej to sem mu jaz svetoval v zadnjem postu tukaj...na pospesevalnem ali pa kaj podobnega ga zavrtis do konca.
Pa kolkor jaz vidim ni dosti napredka tehnologije pri dph v zadnjih 10 letih. :N:


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jun 01, 2015 1:41 pm
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
@mtl ne se jezit. Jaz kot prvo vozim Volvo ne Škode (tukaj sem še iz časa, ko sem vozil Fabio).

V navodilu za mojega šveda pravijo;
Citiram:
Diesel particle filter (DPF)
Diesel cars may be equipped with a particle filter,
which results in more efficient emission
control. The particles in the exhaust gases are
collected in the filter during normal driving.
So-called "regeneration" is started in order to burn
away the particles and empty the filter. This
requires the engine to have reached normal
operating temperature.
Regeneration of the filter takes place automatically
and normally takes 10-20 minutes. It may
take a little longer at a low average speed. Fuel
consumption may increase slightly during
regeneration.
The rear window heating may be activated
automatically to increase the load on the
engine during regeneration without warning.
Regeneration in cold weather
If the car is frequently driven short distances in
cold weather then the engine does not reach
normal operating temperature. This means that
regeneration of the diesel particle filter does
not take place and the filter is not emptied.
When the filter has become
approximately 80% full of particles, the yellow
information symbol on the instrument panel
illuminates, and the message SOOT FILTER
FULL SEE OWNER MANUAL is shown on the
instrument panel display.
Start regeneration of the filter by driving the car
until the engine reaches normal operating temperature,
preferably on a main road or motorway.
The car should then be driven for approximately
20 minutes more.


Moj je imel po nakupu očitno nekoliko zabasan DPF, ker je kar pogosto delal regeneracijo. Vsaj dvakrat pa je tudi ni uspešno zaključil že v mojih rokah. Napisa "SOOT FILTER FULL" sicer nisem dočakal, sem pa zato preventivno naredil 110km v višjih obratih. Načeloma bi lahko vozil tudi v 6. prestavi po omejitvah na okoli 2400rpm. Očitno je pomagalo, ker sedaj nimam težav z nedekončanimi regeneracijami (kadar pride do tega ventilator hladilnika motorja deluje par minut po zaustavitvi motorja). Se pa vozim po omejitvah po mestu (vožnja po LJ) in na AC med 120-140km/h. Občasno pa tudi stopim na plin, če je prazna AC.
Do sedaj je regeneracijo vedno naredil na AC ali pa na relacijski vožnji v cca 10-15 minutah. Nekaj pa se verjetno pozna tudi toplo vreme.

Neko teranje avtomobila v obrate načeloma ni potrebno, da se opravi regeneracija DPF-ja. Jaz sem pač to naredil enkratno, da je sčistilo DPF in to je to.

Torej @GreenLine jaz nisem ciljal na konstantno vožnjo v 5. prestavi po AC, ampak samo na enkratno dejanje, da "prepihaš" DPF.
Če imaš dokaj redno relacijske vožnje ali AC vožnje potem je hitrost po omejitvah povsem zadovoljiva, da se opravi regeneracija. Če pa greš na relacijo 1x mesečno, vse ostalo pa so mestne vožnje z veliko pospeševanja in zaviranja kjer pride do največje sajavosti izpuha je pa verjetno treba malce več, da se DPF uspešno regenerira, ker pri mestni vožnji nimaš ravno pogojev za uspešno regeneracijo DPF-ja.

@mtl mislim, da je bfranc odlično povzel povezavo med DPF-jem in indikatorjem prestavljanja. Kar se njegovega namena tiče pa mislim, da nisem brcnil daleč stran, da je njegov namen zmanjšati obremenitev okolja. Vožnja po tvojem občutku pa je stvar debate. Pa tukaj postavimo ob stran navor in moč. Govorimo o ekologiji.


Odsoten Profil
OdgovorObjavljeno: Po jun 01, 2015 1:55 pm
Uporabniški avatarNekaj le znam..Prispevkov: 1768Kraj: KrasPridružen: Če apr 20, 2006 4:19 pm
O indikatorju nima smisla debatirat, ker je tam zato, da bo poraba čim nižja, torej posledično tudi obremenitev okolja čim manjša.
Moj komentar se je dotikal drugega stavka o tem, da DPF totalno zabašeš, če se voziš po indikatorju, kar po mojih lastnih praktičnih izkušnjah ne drži.


Odsoten Profil WWW
OdgovorObjavljeno: Po jun 01, 2015 3:30 pm
znalecznalecPrispevkov: 1491Kraj: LjubljanaPridružen: Po sep 17, 2007 7:17 pm
Seveda, da ne, ker voziš tudi relacijo oz. jo je dovolj, da se DPF lepo regenerira. Tudi jaz vozim po indiaktorju, ker precej sledi navoru kot je dejal bfranc in je tam vožnja najbolj udobna, tekoča in gladka.


Odsoten Profil

Prikaži prispevke prejšnjih:  Razvrsti po:

Časovni pas: UTC + 1 ura
Stran 1 od 2
20 prispevkov
Pojdi na stran 1, 2  Naslednja
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov
Išči za:
Napiši novo temo  Odgovori na temo
Pojdi na:  
Ne morete pisati prispevkov v temi
Ne morete odgovarjati na teme v forumu
Ne morete urejati prispevkov v temi
Ne morete brisati vaših prispevkov forumu