Kot že toliko krat po prej se na redni servis vedno odpravim na Dolenjsko. Ja prelepa Dolenjska,... hribčki na hribčkih vinogradi, majhne sive ceste, ki vodijo do njih, kot nalašč za panoramske-testne vožnje.
Da se ne oddaljim od testa, se hitro vrnem na zemljo in že stojim pred čisto novo škodo Fabio II.
Črna barva, belo lahkirana streha, kolesa odeta v 16 palična lita platišča, rahlo tonirana stekla, na zadku sramežljiv napis
16V.
Notranjost zelo umirjena, na športno opremljenost tega vozila nakazuje le usnjen trikrak volan, ki ga poznamo že iz oktavije in roomsterja, ter zelo odlični športni sedeži.
Opremljenost/notranjost
Nova Fabija je bila opremljena z odličnim klimatskim sistemom, ki ga poznamo že iz mnogih hišnih in družinskih modelov. Klimatronik zelo solidno in predvsem hitro ohladi notranjost vozila. Kontrolna stikala in vse pomembne informacije se bohotijo na velikem prikazovalniku, kateri nas poleg željene temperature obvešča tudi o načinu potovanja zraka po kabini in zunanji temperaturi zraka.
Zelo pohvalno so skrajšali ročico za pomik sedežev naprej in nazaj, tako da ta ne bode več v noge.
Notranjost je skoraj v celoti povzeta po Roomsterju, kar že tudi nakazuje zunanjost.
Kar se tiče notranjosti je vozilo zrastlo, s tem mislim na kvaliteto izbranih in uporabljenih materialov, ki so sedaj boljši in predvsem manj plastični.
Dodano je tudi nekaj novodobnih igrač, kot je AUX vhod za priklop zunanjega mp3 predvajalnika, kar mislim da ni nič slabega, kako deluje pa žal nisem uspel testirati. Sedeži res enkratni, vendar se jih je potrebno privaditi saj bunkice v njih sprva delujejo moteče, a ko se jih navadiš, res odlični "čeprav so v stari RS-ki po mojem mnenju za odtenek boljši".
Zelo me je zmotilo kar nekaj stvari, ki bi močno ovirale odločitev za nakup. Pri škodi so ga spet po nekem čudnem marketinško-racionalizacijskem spletu pihnili v temo.
V kolikor si želiš informacije o temperaturi vode, je zato potrebno doplačati, saj si lahko pri novi fabiji omislite 3 različne "števce". Ja prav ste prebrali 3 različne, malo čudno ampak očitno dobro za nekaj.
Armatura, ki se po sredini spusti k nogam in optično, ter delno fizično razdeli vozilo na dva dela močno bode v noge. To bodo najbolj občutili višji vozniki saj rob, ki nekako zaključuje podaljšek preveč sega v voznikov nožni prostor. Kot nasvet bi bilo mogoče bolje če bi se ta del podaljšal in zlil kar s spodnjim delom.
Kar so izboljšali z uporabo kvalitetnejših materialov so pokvarili z ceneno sivo plastiko "kvazi imitacijo aluminija", katera je našla svoj prostor na ročkah za odpiranje vrat, obrobah zračnikov,...
Izgled/zunanjost
Kot sem sprva trdil, ter se pritoževal nad novo obliko Fabije, moram priznati, da ni spet tako čudna in grda. Še posebaj barvna kombinacija črne in bele strehe ali temno modre in bele strehe "še bolj všečna" mi slednja deluje zelo okusno. Avto kot tak sem ter ta obrne tudi kakšno glavo, na parkirišču pa opaziš na sveže opranem vozilu veliko prstnih odtisov še posebej na stranskih steklih. Sprednij del deluje zelo umirjeno, zadnji pa nekako ne povezano. Zadnje luči nekako ne pašejo k zadku.
Pri sport paketu bi poleg športnih sedežev, volana in 16 palčnih platišč pričakoval vsaj rahlo trše in znižano vzmetenje saj vse skupaj deluje bolj terensko kot športno. Precejšnja oddaljenost od tal sicer pripomore za udobno in umirjeno potovanje, ter požiranje neravnin in cestnih napak, a kaj ko si zaželiš malo bolj dinamične vožnje vse skupaj postane zelo neprijetno. Avto postane zelo podkrmarjen in to brez kakšni pretiravanj. Zadnja vrata so prelahka in se zelo težko zapirajo. S tem mislim da je potrebno kar močno potisniti vrata da se zapro. Pokrov motorja "še vedno" kar smešno nima amortizerja, ki bi držal pokrov odprt, ja kovinska palica ima še kar svoje mesto ob strani.
Da je vse skupaj še boj smešno poskrbi pokrov za dotakanje goriva. Odpiranje ni več blokirano, vratca se enostavno odpro pokrovček pa odklenete z ključem. Smešno.
Motor/zmogljivost
O tehničnih podatkih ni smisla izgubljati stavkov, ker si to lahko vsak prebere na vseh testih in brošurah.
V vozilu je bil nameščen trenutno najmočnejši bencinski motor 1.6 literski, 16 ventilski agregat z 105 konjskimi silami, ki naj bi ponujal vsaj malo športnih užitkov. A to so le sanje. Motor v 1., 2., prestavi skoraj ne pokaže tistega, kar je napisano na papirju. 3. in 4. prestava se nekako potrudita in avto z mukami priženeta do 160-170 km/h, 5. prestava pa števec počasi pripelje 180 km/h. Menjalnik čudno naravnan in ne natančen, prestavna ročica pa neokusna in prav nič prijetna za otip.
Edino, kar me je zabavalo pri tem motorju je bil zvok. Zvok v višjih vrtljajih lepo renči in daje športen zvok. A kaj ko vse skupaj ostane le pri zvoku.
Zaključek
Povzetek celotnega testa? Vozilo sem imel v uporabi skoraj cel teden, tako da sem ga lahko dobil kar realen občutek in si ustvaril dokaj objektivno sliko.
Avto je daleč od slabega. Zanimivo oblikovan "sledi hišnim linijam", dobro opremljen z smešno ponudbo motorjev. V kolikor se odločate za nakup, vam ne bo žal! A če si vsaj kdaj zaželite malo športnosti in želite lažje prehitevati potem naj bo vaša izbira tdi 105 km. Škoda je želela z novo obliko privabiti mlade? Očitno se moje potrebe in želje močno razlikujejo od drugih.
Kot sem napisal že pri Roomsterju soliden avto z dobro opremo.
Mogoče bo moje mnenje drugačno prihodnje leto, ko tovarna ponudi RS izvedbo z dvem motorjema, ki bosta dosti bolj resna. Veliko pa bodo morali škodini inženirji razmisliti in spremeniti pri podvozju in izgledu, kajti ne eno ne drugo ne deluje športno in vsaj malo atraktivno.
Testno vozilo je posodilo podjetje
PAN JAN d.o.o.
Trebnje
uradni prodajalec in serviser vozil Škoda
zahvaljujem se za izkazano zaupanje
Za
SkodaTeam
Fađola